Resume
I denne bog bliver den ellers rolige ønation Doggerland rystet af en række voldelige mord. Kriminalefterforskeren Karen Eiken Hornby vender tilbage til arbejdet, selvom hendes privatliv er præget af usikkerhed og store forandringer. Efterforskningen fører hende ind i et miljø fyldt med hemmeligheder, gamle konflikter og mennesker, der skjuler mere, end de viser. Mens stormvejr nærmer sig øerne, stiger spændingerne også mellem kolleger, vidner og mistænkte. Karen må forsøge at finde sammenhængen mellem forbrydelserne, før flere bliver ramt.
Karen finder også ud af noget omkring sin familie fra før hendes far døde, som ryster hende, også på hendes arbejde. Samtidig prøver hun at hjælpe sin kollega, Astrid Nielsen, som har store problemer selv.
Min mening
Endnu en fantastisk krimi af Maria Adolfsson, hun kan virkelig gribe stemningen i bogen og udnytte den til det maximale. Det er en fornøjelse at læse hendes krimier.
Hun er også virkelig god til at få sat karakterne op, så man bliver fanget af deres problemer også, som løber sideløbende med hovedhistorien. Det gør krimien meget menneskelig og meget virkelig. Et kæmpe plus for bogen. Hun er virkelig dygtig.
Især historien om forholdet mellem Karen og Astrid, var noget jeg følte meget, da jeg læste denne bog. Den medmenneskelighed og empati for andre mennesker er rar at læse om, især som verden er i dag. Det er virkelig rart at en krimi, som egentlig er blod, død og uhygge, kan gøres menneskelig, og for mig meget virkelighedsnært.
Det er ikke en bog med masser af blod og heller ikke masser af følelser, men en god blanding. Et godt plot, som igen peger mod menneskelighed, uden at jeg dog skal spoile noget her. Jeg kan varmt anbefale denne bog, som jeg synes var fantastisk og jeg nødt hele bogen fra ende til anden. God læselyst.
Skriv et svar