“Signifikans.” er en lidt speciel eBog, da den i princippet er skrevet af reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners (hvor Kent Stephan Jensen og Lars AP har stået i spidsen for det). Bogen er blevet trykt til deres kunder og venner af bureauet, men er altså nu også gratis tilgængelig i eBogs-format.
eBogen handler omkring hvordan virksomheder får signifikans. Ordet “signifikans” er et ret specielt ord, og kan på en måde sammenlignes med “X-Factor” – Altså den lille ting ekstra, som gør noget helt unikt, og giver dig lyst til at have mere af det (i dette tilfælde gælder det dog bare ikke om at synge godt, men at sælge godt).
Man skulle måske umiddelbart tro, at det handler en masse om sociale og digitale medier, det her med at give signifikans til en virksomhed, men i denne eBog bliver der egentlig ikke lagt ret meget vægt på den del. Som bogen på et tidspunkt kommer ind på; Det handler om at komme tilbage til sagens kerne – Dengang hvor brugsmanden kunne huske dit navn, hvor man kunne købe på klods, hvor man gerne gav en smagsprøve før man købte osv.
Noget af det gode ved eBogen er, at den til sidst kommer med nogle virkelige historier fra virkelige virksomheder, så som Tuborg, IKEA og Irma. Nogen gange når man som forbruger slet ikke, at opleve denne signifikans som nogle virksomheder har, men vi kan måske opleve det på bankbogen, fordi vi elsker at købe produkter derfra, fordi de giver en oplevelse med, når man køber hos dem.
eBogen her henvender sig både til folk i reklamebureauer, marketingfolk, samt små selvstændige erhvervsdrivende – Ofte er det nemlig ikke det kæmpe store kampagne budget der skaber signifikans – Det er omhu, kælen for kunden og “det som du endnu ikke ved” .. For hvis du vidste det, havde du allerede implementeret det i din virksomhed – For signifikans sælger!
Skriv et svar