Marketingbogen 2.0 er en bog om alle de forskellige aspekter indenfor online marketing. Den kommer bl.a. ind på SEO, website tracking og PPC. Det er en rigtig fin bog til nybegynderen, eller specialisten, som mangler lidt baggrundsviden om de andre arbejdsområder der findes indenfor online marketing.
Personligt var der både nogen kapitler, hvor jeg ikke lærte det store, men samtidig også områder, hvor jeg er blevet klogere. De områder, hvor jeg har lært noget nyt, er områder som jeg ikke arbejder med til daglig, og derfor heller ikke sprang ud i med det samme. Områder som fx PPC er super interessante, men ikke områder jeg tidligere selv har arbejdet med, og her vil bogen sagtens kunne fingerere som et slags opslagsværk, når jeg skal i gang med det i fremtiden.
Sproget er meget nede på jorden, og der er rigtigt mange specifikke guides til hvordan man installerer WordPress, opretter Search Console, opsætter Google Analytics og mere. Nogle af guiderne har jeg ikke fulgt, da de ikke har været relevant for mig lige nu, men disse guides vil bestemt være brugbare i fremtiden.
Før bogen rigtigt begynder, er der et kapitel om Customer LifeTime Value. Dette hjælper en til at forstå hvad en kunde i virkeligheden er værd for en, og danner dermed baggrund for, hvad vi egentlig er villige for at betale Google, Facebook, YouTube eller en anden virksomhed for at der kommer et klik – og i sidste ende en konvertering.
Konklusion
Alt i alt, er Marketingbogen 2.0 en udmærket bog, som jeg vil anbefale til folk som endnu ikke har rørt online marketing. Personlig kan jeg bedst lide at læse mere specialiserede bøger om online marketing, men jeg er også allerede inde i denne sfære.
Et område jeg ikke var så stor fan af, var at der gentagende gange blev reklameret for forfatterens eget firma. Havde det været en gratis e-bog, havde jeg accepteret dette, men når det er en bog til over kr. 300, mener jeg, at sådan noget bør placeres i afslutningen af bogen.
Skriv et svar