• Forfattere
    • H.C. Andersen
    • Astrid Lindgren
    • Tove Jansson
    • Søren Kierkegaard
    • Lise Nørgaard
    • Leif Davidsen
    • Tove Ditlevsen
    • Karen Blixen
    • Dan Turèll
    • Agatha Christie
    • Sara Blædel
    • Glenn Bech
    • Kim Fupz Aakeson
    • Alberte Winding
    • Henrik Nordbrandt
    • Søren Mørch
    • Leonora Christina Skov
    • Hanne-Vibeke Holst
    • Katrine Engberg
    • Jesper Wung-Sung
    • Svend Brinkmann
    • Ritt Bjerregaard
    • Hella Joof
  • Anmelder teamet
  • Bliv anmelder
  • Til forfattere
  • Gratis bøger
  • Lydbøger og e-bøger
  • Artikler
  • Kontakt

Din Boganmelder

Boganmeldelser fra almindelige mennesker

Sti til denne side: Forside / Erhverv & personlig økonomi / Martin Lindstrom – Buyology – Sandheder & Løgne Om, Hvorfor Vi Køber

Martin Lindstrom – Buyology – Sandheder & Løgne Om, Hvorfor Vi Køber

Anmeldelse af Tobias Hyldeborg skrevet 10/03-2013

“Buyology” er en bog der giver dig et indblik i hvordan virksomheder påvirker dig til, at købe deres produkter, uden at du rent faktisk ved det. Når du åbner bogen åbner du samtidig op for en hel verden du sikkert ikke vidste eksisterede – Det handler om hvordan virksomheder bruger dufte, skjulte tricks og andre hemmelige fif til at få dig til at bruge penge på deres produkter.

Jeg har allerede læst en af hans andre bøger, (Brandwashed) som jeg blev utroligt inspireret over. Derfor var mine forventninger til denne bog også super høje. Jeg vidste godt at de to bøger havde nogenlunde samme emne, men alligevel tænkte jeg, at jeg ville give den et forsøg.

Igennem min læsning af bogen tænkte jeg flere gange “Har jeg ikke allerede læst det her?”, men alligevel fandt jeg kapitlerne super spændende. Selvfølgelig er alle emnerne ikke de samme, og derfor synes jeg stadig det var super inspirerende og god læsning jeg har fået ud af denne bog.

Én af de gode ting jeg godt kan lide ved Martin Lindstrom’s bøger (i hvert fald Brandwashed og Buyology) er, at der bliver brugt konkrete eksempler hele vejen igennem. Hver gang Martin forklarer én eller anden teori i bogen, bliver den altid støttet op omkring et konkret eksempel, hvad enten det er en hjerne-scanning han har foretaget på nogle test-personer for, at se hvordan de ville reagere på forskellige brands eller måske et virkeligt eksempel hvor han fortæller hvordan rigtige virksomheder har brugt denne konkrete teori.

Som sagt så minder Buyology en smule om Brandwashed, og omvendt, og derfor synes jeg også du skal have syntes, at én af bøgerne har været utroligt gode, hvis du overvejer også at læse den anden. Hvis du endnu ikke har læst nogen som helst af dem, vil jeg anbefale dig straks at komme igang!

Køb som fysisk bog her

Kategori: Erhverv & personlig økonomi Relaterede emner: Buyology, Martin Lindstrom

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Find bøger og forfattere

Køb bøger her

Plusbog
Saxo
Gucca
Tales
Wadskjær Forlag
Bog & Mystik

Emner, forfattere & titler

anden verdenskrig Aronsen biografi Brændpunkt børnebog Danmark digte drama Egolibris Eksistensen engelsk Eventyr Familie Fantasy filosofi For børn forelskelse følelser Gyldendal historie humor identitet Jul kogebog krimi kærlighed magi Mellemgaard mord Noveller novellesamling Roman Romantik Selvbiografi sex Silhuet skønlitteratur spænding spændingsbog Teenager Thriller trilogi Turbine ungdom Ungdomsbog

Genrer

  • Biografier & memoirer (66)
  • Bøger på engelsk (27)
  • Børn & teenagere (158)
  • Computere & internet (11)
  • Digte (32)
  • Div (29)
  • Erhverv & personlig økonomi (3)
  • Erotik (16)
  • Fagbøger (58)
  • Fakta (15)
  • Filosofi (27)
  • Forfatter (6)
  • Håndarbejde (9)
  • Håndbøger (29)
  • Historie (26)
  • Humor (28)
  • Iværksætteri (10)
  • Kogebøger, mad & vin (14)
  • Krimi & spænding (175)
  • Kunst & underholdning (16)
  • Livsstil & hjem (16)
  • Marketing (7)
  • Noveller (12)
  • Opdragelse (2)
  • Politik & aktuelle begivenheder (10)
  • Profession & teknik (4)
  • Psykologi (12)
  • Rejser & eventyr (10)
  • Religion & åndelighed (26)
  • Romantik (49)
  • Samfund og historie (44)
  • Sci-fi & fantasy (80)
  • Skønlitteratur (273)
  • Sport & udendørsliv (3)
  • Sundhed, sind & krop (33)
  • Tegneserier & grafiske romaner (7)
  • Videnskab & natur (1)

Copyright © · Din Boganmelder