‘Konverteringskarma’ af Morten Vadskær er en bog der kan hjælpe dig med at højne konverteringsraten på din hjemmeside, hvad enten det er salg, tilmeldinger eller noget tredje du ønsker at brugeren skal foretage sig.
Denne bog er desværre ikke længere til salg.
Noget af det som jeg rigtigt godt kan lide ved bogen er, at det er meget er konkrete eksempler som Morten Vadskær præsenterer i bogen. Der bliver lagt vægt på, at mange eksemplerne blot er idéer til hvilke tests man selv kan udføre, da man aldrig skal tro på ‘Best practices’ indenfor konverteringsoptimering – Det skal derimod testet grundigt!
Morten Vadskær har selv kondomshoppen Kondomaten, hvor der også er flere forskellige eksempler fra. Det fantastiske ved denne shop er, at dens konverteringsrate er på hele 9 %, hvilket mange e-købmænd vil give deres højre hånd for at få.
Indenfor konverteringsoptimering kan der hurtigt være mange forkortelser som man ikke forstår ret meget af, men med Konverteringskarma, er jeg ret sikker på, at de fleste kan være med. Når der bliver brugt et nyt begreb eller lign. er der ofte fodnoter, hvor man kan læse mere om hvad det betyder og står for.
Selvom bogen ikke kan købes mere, vil jeg alligevel gerne anbefale den til alle med egen webshop, som gerne vil hæve deres konverteringsrate (hvem vil ikke det?). Søg evt. på DBA eller lign. sider, hvor du kan være heldig at finde en brugt.
Har du læst bogen? Hvad synes du om den? Giv din vurdering fra 1-5 stjerner, øverst i indlægget, og skriv en kommentar omkring hvad du synes er særligt godt, eller særligt dårligt ved bogen..
Skriv et svar