Søren Rokkjer har skrevet en rigtig god bog om konverteringsoptimering, eller med et andet ord digital salgsoptimering.
Bogen er fri for fyld. Den forklarer kort og præcist de mange forskellige begreber og kommer med bunkevis af gode “hånden nede i dejen” tips. Dvs. tips der ikke kommer fra ren teori, men fra Sørens megen erfaring på området. Det er lækkert.
Da jeg skulle anmelde bogen var jeg lidt hurtig til at springe over forordet og gå direkte til bogens indhold. Det skulle jeg aldrig have gjort. Jeg manglede den røde tråd. Indholdet var godt, men jeg kunne ikke se sammenhængen mellem de forskellige afsnit. Sørg derfor for at læse vejledningen i starten af bogen. Bogen er nemlig opbygget alfabetisk. Det er altså ikke en “læs fra start til slut” bog, men nærmere et opslagsværk, hvor man hopper til den sektion, som er relevant for en selv netop nu.
Min nye tilgang til bogen var derefter at kigge på indholdsfortegnelsen. Alt efter hvor erfaren man er indenfor konverteringsoptimering, så vil der være få eller mange emner, som man ikke ved hvad er. Nogle emner er generelle indenfor salg (AIDA) eller konverteringsoptimering (Call2actions), mens andre emner er specifikke for Søren Rokkjer, som f.eks. Rokkjer teorien.
Herefter gennemlæste jeg de emner som jeg ikke kendte i forvejen. Ved at kende indholdsfortegnelse, samt vide hvad alle emner handler om, så bliver bogen et super værktøj at hive frem, når man arbejder med nogle af de emner, som bogen omhandler.
Skriv et svar